נכנס לתוקף: דירה שתירכש עבור יתום לא תחוייב במס

אבי יעקב 3 Comment on נכנס לתוקף: דירה שתירכש עבור יתום לא תחוייב במס

בשורה משמחת בעולם הצדקה: ע"פ חוק שהגיש ח"כ יעקב אשר ואושר במליאת הכנסת, תיפטר ממס כל דירה שתיקנה עבור ילדים יתומים מכספי צדקה. אשר: "אלה הם רגעי הנחת שלנו בכנסת". גפני: "זה ההישג הגדול ביותר ולשם כך נשלחנו"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשורה חשובה: דירה שתירכש עבור יתום כדי להבטיח את עתידו הכלכלי לא תחויב במס רכישה ומס שבח, כך על פי הצעת חוק שיזם ח"כ הרב יעקב אשר אליה הצטרף גם ח"כ משה גפני, שאושרה היום (שלישי) פה אחד במליאת הכנסת בקריאה השניה והשלישית ותיכנס לתוקף באופן מידי.

הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר נועדה לתקן את המצב הקיים בו רכישת דירה ליתומים מכספי צדקה, מחוייבים בתשלומי מיסים גבוהים כדוגמת 'מס דירה שניה' ועוד, וקובעת כי ברכישת דירה עבור ילד יתום מאחד מהוריו, יוחרג התא המשפחתי הקיים בין הורה וילד, כפי שהוחרג 'ילד נשוי', כך שמס הרכישה יהיה כמו ברכישת דירה יחידה. בהצעה מודגש כי כל מקרה של רכישת דירה על שם ילד מתחת לגיל 18 מחייב את אישור בית המשפט, שדורש את התייחסות ואישור האפוטרופוס הכללי, כך שאין חשש שזכות זו תנוצל על ידי ההורה להטבת מס עבורו.

בדבריו במליאת הכנסת אמר ח"כ אשר כי "מקובל לומר שנבחר ציבור אמיתי לא זונח את העזרה לאזרח הקטן. בעיקרון אני מאוד לא אוהב את הכינוי הזה. אין דבר כזה אזרח קטן ואזרח גדול. כולם שווים לטובה. אבל במקרה שלנו, האזרח הקטן הוא בהחלט האיש במרכז הדיון. אותו ילד יתום, קטן ורך בשנים שאבא או אמא שלו נפטרו, עולמו חרב, הכאב עצום והדאגה מהעתיד אוכלת את כל הסובבים אותו. בני המשפחה מתגייסים, לפעמים זה מכספי ירושה אבל לרוב מדובר בתרומות מכיסם של אנשים פרטיים ויקרים, ומעמידים סכום כסף משמעותי לדירה, כך הם מקלים את העול הכלכלי לגבי עתידם של הילדים הרכים ומאפשרים לו לגדול כראוי".

"הילדים היתומים הללו", אמר ח"כ אשר "הם האזרחים הקטנים-גדולים של החוק הזה. בשבילם אנחנו כאן, כדי לאפשר להם לגדול ולהתפתח בשקט ובשלווה. אלה הם רגעי הנחת שלנו בכנסת, לעמוד לימין היתומים ולעשות נחת רוח להקב"ה שהוא אביהם של יתומים, ואנו מתפללים שזה האזרח הקטן – גדול יהיה".

יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר: "כשנכנסתי באחת הפעמים למורי ורבי מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצוקללה"ה ושחתי בפניו על מקרה גדול ומסובך שהצלחתי בס"ד לסייע, אמר לי מרן "הדברים האלו טובים וצריך לעזור לכולם, אבל כשאתה מגיע אלי עם מקרה של אלמנה צעירה שהייתה בבעיה קשה בבירוקרטיה הממשלתית או העירונית והצלחת לסייע ולעזור לה, זה ההישג הגדול ביותר ולשם כך נשלחת". הסיפור הזה מלווה אותי ואת חברי ל'דגל התורה' כל השנים, שחרטו על דגלם את העזרה והסיוע לאזרח הקטן".

"החוק של ח"כ הרב אשר לפטור דירת ילד יתום ממס רכישה ומס שבח שנידון אצלי בועדה הרבה מאד זמן ובקדנציה הנוכחית קידמנו אותו במהלך כל הקריאות עד לאישורו הסופי היום במליאת הכנסת – זו תנועת 'דגל התורה' החברתית ולשם כך נשלחנו. אני מברך את ח"כ הרב יעקב אשר על ההתמדה והנחישות להעברת החוק החשוב הזה, שנכנס היום לספר החוקים של מדינת ישראל ועושה צדק אמיתי עם היתומים במובן הכי רחב של המילה".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    כל הכבוד!!!
    הגיע הזמן לדאוג גם לילדים להורים גרושים,
    הם יתומים בלי קבר לבכות עליו

  2. 2

    כל הכבוד!!!
    הגיע הזמן לדאוג גם לילדים להורים גרושים
    הם יתומים בלי קבר לבכות עליו